Jeśli jesteś właścicielem lub managerem aparthotelu, to z pewnością chcesz, aby o Twoim obiekcie wiedziało coraz więcej osób. Większy rozgłos to więcej potencjalnych klientów. A najłatwiej dotrzeć do nich poprzez dobrze przygotowaną reklamę w sieci. Tylko jak reklamować usługi najmu krótkoterminowego? Jaka reklama dla aparthotelu będzie najlepsza? Poznaj 9 sprawdzonych metod reklamowania apartamentów w Internecie!

Metod reklamowania apartamentów na wynajem jest naprawdę wiele. Wyłącznie od Ciebie zależy, na które z nich zechcesz się zdecydować. Oto 9 sprawdzonych sposobów na reklamę usług najmu krótkoterminowego w sieci – z ilu z nich już korzystasz?

1. Oferta na booking.com i airbnb.pl – pokaż swój aparthotel w sieci!

Jeśli wynajmujesz apartamenty, zapewne dodałeś już swoją ofertę na booking.com oraz airbnb.pl. Szukając noclegu, większość osób w pierwszej kolejności wyszukuje apartamenty w sieci, a te dwie strony cieszą się największą popularnością wśród odwiedzających. Co więcej, powszechna rozpoznawalność tych portali sprawia, że użytkownicy z zaufaniem dokonują rezerwacji. Ty musisz jedynie zadbać o dobrej jakości zdjęcia, szczegółowe informacje o obiekcie oraz jego wyposażeniu, wszelkie podpowiedzi dotyczące najbliższego sąsiedztwa Twojego aparthotelu oraz jego odległości od centrum, plaż czy też najpopularniejszych atrakcji. Podkreśl to, co Cię wyróżnia na tle konkurencji: spokojną okolicę, liczne formy komunikacji miejskiej, bogaty wystrój i wyposażenie apartamentu, dobrą ofertę śniadaniową… Na pewno masz w czym wybierać! Jednocześnie nie ograniczaj się wyłącznie do bookingu i airbnb – stale szukaj nowych możliwości reklamowych na innych portalach. Bądź tam, gdzie jeszcze nie ma Twojej konkurencji, dlatego nigdy nie bagatelizuj nowych, dopiero rozwijających się stron.

 

2. Własna strona internetowa jako forma reklamy dla apartamentu

Własna strona internetowa pozwoli Ci znacznie szerzej zaprezentować swoją ofertę i, tym samym, pokazać więcej benefitów, płynących z wybrania konkretnie Twojego apartamentu. Pod kątem wizualnym na swojej stronie internetowej warto umieścić nie tylko zdjęcia samego obiektu i pokoi, lecz także widoki z okien, ofertę śniadaniową oraz ewentualne udogodnienia. Pamiętaj, żeby treść ze strony była spójna z tym, co pokazują Twoje zdjęcia. Na stronie internetowej swojego apartamentu umieść także formularz kontaktowy, który ułatwi Gościom przesłanie ewentualnych zapytań.

 

3. Fanpage na Facebooku jako doskonała reklama najmu krótkoterminowego

Wykorzystaj potęgę Facebooka do reklamowania swojego apartamentu. Tworząc ciekawy fanpage, zyskujesz okazję do ciągłego pozostawania w kontakcie ze swoimi Gośćmi. Jednocześnie dysponujesz świetnym narzędziem do kreowania własnej marki, więc jeśli pragniesz uczynić ze swoich usług profesjonalnie działający na rynku brand, Facebook będzie w tym bardzo pomocny. Systematycznie buduj profil np. dodając ciekawe zdjęcia mieszkania i okolicy, informując o aktualnych wydarzeniach w Twojej miejscowości, prezentując wprowadzane udogodnienia bądź wstawiając ofertę promocyjną. Poproś swoich Gości o wystawienie opinii – autentyczne opinie to doskonała forma reklamy dla apartamentów na wynajem, która dodatkowo uwiarygadnia Twoją ofertę. Możesz także utworzyć reklamę na Facebooku, jednak tutaj będzie Ci prawdopodobnie potrzebna porada osoby obeznanej z marketingiem lub skorzystanie z usług agencji reklamowej.

 

4. Reklamowanie apartamentów na wynajem na Instagramie

Mogłoby się wydawać, że Instagram nie jest najlepszym medium do reklamowania apartamentów na wynajem. Niemniej jednak ciekawie stworzony profil może zyskać wielu obserwatorów. Możesz skupić się np. na prezentowaniu niebanalnych fragmentów designu swoich mieszkań. Poprzez Instastory masz możliwość pokazania ruchu w swoim obiekcie – boomerang z przekazywania kluczy, kilkusekundowe nagranie sprzątania dla swoich Gości, udostępnienie relacji wynajmujących… możliwości jest naprawdę wiele! Poproś Gości, żeby oznaczali Twój instagramowy profil, bo dzięki temu więcej osób dowie się o Twoim apartamencie. Chociaż Instagram jest często niedoceniany, to doskonałe źródło reklamowe dla usług najmu krótkoterminowego!

 

5. Reklama aparthotelu poprzez współpracę z influencerami

Influencer marketing to doskonały sposób na reklamowanie swojego apartamentu. Możesz napisać do wybranych blogerów i vlogerów z propozycją darmowego noclegu w zamian za reklamę. Współpraca barterowa może Ci się naprawdę opłacić: influencerzy mają dużą siłę oddziaływania na swoich fanów. Wybierz osoby, których wizerunek Ci odpowiada. Pamiętaj także, żeby wybierać rozsądnie. Najpopularniejsi influencerzy otrzymują wiele takich propozycji, dlatego rozważ współpracę z osobą o mniejszych zasięgach, która np. specjalizuje się w podróżowaniu. Nie bój się odmowy. Wysyłając zapytanie nic nie tracisz!

 

6. Marketing szeptany jako sprawdzony sposób reklamy mieszkań na wynajem

Siła marketingu szeptanego jest ogromna. Aby odpowiednio skorzystać z jego dobrodziejstw, musisz przygotować się na zwiększoną aktywność w social media. Dołączaj do grup związanych z podróżowaniem i zwiedzaniem, śledź aktywność na fanpagach o ważnej dla Twojego biznesu tematyce i – przede wszystkim – aktywnie komentuj. Możesz także prosić znajomych o rekomendowanie Twojego apartamentu w internetowych dyskusjach. Bądź aktywny i wchodź w interakcje z innymi użytkownikami sieci. To Twoi potencjalni klienci!

 

7. Kanał YouTube właściciela aparthotelu – reklamowanie apartamentów na YouTubie

Kanał YouTube jako narzędzie reklamowe może wzbudzać wątpliwości właściciela aparthotelu. Bo jak wykorzystać tę platformę video do zareklamowania apartamentów na wynajem? YouTube daje jednak ogromne możliwości. Możesz np. wykreować się na profesjonalistę na tle innych usługodawców. Możesz także kierować materiały do właścicieli aparthoteli, podkreślając jak ważne jest dbanie o komfort odwiedzających oraz wysoki standard – Goście również mogą natrafić na Twoje filmy i z dużym prawdopodobieństwem napiszą wtedy wiadomość, pytając o Twoją własną ofertę. Zyskasz autorytet. Warto pamiętać, że coraz więcej użytkowników preferuje format video! Na swoim kanale możesz dodawać takie treści jak np.: przerabianie mieszkań i efekty końcowe, najnowsze trendy w designie, najciekawsze atrakcje (np. dzień z życia w danym mieście – vlog), porady o tym, jak szybko i ładnie przerobić stare meble/pomieszczenia, informacje o tym, jak zacząć przygodę z wynajmem krótkoterminowym… grunt to dobry pomysł, odpowiednio dobrany do swojej grupy docelowej!

 

8. Reklama mieszkań na wynajem w Google

Reklama apartamentów w Google może pomóc Ci dotrzeć do nowych klientów, którzy szukają właśnie takiej usługi jak Twoja. Opanowanie systemu reklamowego Google wymaga jednak czasu. AdWords zapewnia wiele możliwości – trzeba jednak umiejętnie dobrać formę reklamy, słowa kluczowe i grupę docelową. Możesz poczytać na ten temat w sieci i spróbować samodzielnie przygotować pierwszą kampanię, warto niemniej rozważyć także skorzystanie z doświadczenia agencji marketingowej, która pomoże Ci wycisnąć maksimum z AdWords w ramach określonego budżetu.

 

9. Reklamowanie aparthoteli poprzez współpracę z innymi firmami

Współpraca z innymi firmami, które również świadczą usługi w sektorze najmu krótkoterminowego, może stanowić szansę na dodatkowe zareklamowanie swoich apartamentów. Jeżeli korzystasz z usług cateringowych, czyli np. masz w swojej ofercie pożywne śniadania od Your Daily Breakfast, to możesz poprosić o opublikowanie informacji o Twoim obiekcie na Facebooku lub stronie internetowej marki. Pamiętaj, że jej fanów mogą stanowić Twoi potencjalni klienci – tak jest przynajmniej w przypadku YDB.

 

Współpracujesz z nami i potrzebujesz wsparcia w działaniach reklamowych? Koniecznie daj znać! Pamiętaj, że chcemy wspierać Cię w Twoim rozwoju, bo Twój rozwój jest naszym rozwojem! Dla nas współpraca nie kończy się na dostarczaniu świeżych śniadań Twoim Gościom!